Szombaton csak 500,- forinttal akartak lenyúlni olyan módon, hogy az akciós ár helyett az eredetit számolták fel... Persze én, a kekec, mindig megnézem a blokkot.... és nem vagyok rest számon kérni az ilyen "akciókat".
Én, a balga az orcakönyvön is közzétettem eme esetet, ahol egy kedves ismerősömtől meg is kaptam a szidalmazást, hogy mennyire gáz, amikor akár 15,- forint miatt is a vevő reklamál és miatta áll a sor. Na én ezt nem így látom. Nehogy már én legyek a hibás, mert szólni merek.
Sokszor 15,- forint pedig szép összeg, jelen esetben ha vevőnként 250,- forintot legombolnak tévedésből, mert nem mindenki nézi meg a számlát, akkor az mekkora összeg?
Sajnos jellemző a magyar emberekre, hogy nem arra mérgesek, aki - ha sorra kerülnek, őket is ugyanúgy átveri, hanem arra, aki nem tűri ezt birkamód és szóvá meri tenni. Kit érdekel, hogy rosszul számol az eladó, nyeld be, ha 15,- forint, ha 500,- forint, és húzzál el a picsbe. Persze. Másnap meg ha visszamegyek és hiányzik 15,- forint, vagy 500,- forint és nem tudom kifizetni az árut, akkor azt meg nem adják oda.
Nos. Tisztázzunk valamit. Tisztában vagyok azzal, hogy aki dolgozik, az hibázik. Fontosnak tartom viszont azt, hogy a hiba hogyan kerül korrigálásra, a reklamálás elintézésre.
Én, teljesen kulturáltan érdeklődtem az eladónál a blokkal a kezemben, hogy "mely termékek akciósak", mire azt válaszolta, "mindegyik". Majd, ezután mondtam, hogy "rendben, de akkor miért a teljes árat számolták fel?" Mire pislogott, hogy "hát akkor lehet, hogy nem is akciós a termék". Mire a reakcióm az volt, hogy "rendben, de akkor miért van kiírva?". Erre már nem tudott mit mondani. Most akkor kérdem én, komolyan ez a normális egy boltban, amely ráadásul egy nagy hálózat tagja? Tényleg én vagyok a hülye, mert szólni merészelek?
Az eladó visszakérte a termékeket, majd "téves vásárlás" címszóval visszaadta a pénzt.
És igen, én ezen berágtam. Ez nem téves vásárlás volt, hanem téves árazás, ami marhára nem mindegy. Felvállalom a saját hibáimat, és viselem a következményeket, de a másokét nem. Amúgy meg a kiírt akciós ár miatt a különbözetet kellett volna odaadnia, mivel közöltem, hogy én azon az áron kívántam megvenni a terméket (ezt amúgy is jogszabály írja elő, hogy a kedvezőbb árat kell számolni). De kibékültem volna azzal is, hogy a pénzt adják vissza, de ne kenjék már rám, hogy én vásároltam tévesen, mert ez nem igaz. Az meg, hogy ismét ki kellett várnom a soromat, és még ennek tetejében azt se mondták "nyaljál sót", mindennek a teteje.
Úgyhogy hazaérve írtam is a cégnek. Amiért volt, aki lehülyézett, mondván úgysem reagálnak, mert tojnak az ilyen vásárlói panaszokra, de válaszoltak, méghozzá nagyon korrekt levelet kaptam. Az egy dolog, hogy közölték, hogy menjek vissza, mert természetesen az akkor megjelölt akciós ár az érvényes, de emellett oda-vissza bocsánatot kértek az eljárás miatt. Nem lett eltusolva az ügy. Ergo, igen is érdemes a vezetőséghez fordulni a panaszokkal, érdemes szót emelni.
Én meg örülök, hogy az egyik kedvenc boltom továbbra is maradhat az egyik kedvenc boltom, mert törődnek a vásárlókkal.
Amúgy, ha valakinek ebből az jönne le, hogy én vagyok a "problémás vásárló", akkor megcáfolnám, a boltokban ugyanis, amelyekbe járok, nagyon szeretnek és a kedvemben járnak - nem véletlenül főzik meg a hentesnél is csak az én kedvemért a kedvenc kajámat...